Preventie

Maatregelen Covid-19

Sinds maart werkte ik uitsluitend via beeldbellen. Vanaf 11 mei is er de mogelijkheid  om weer face to face te gaan begeleiden in de praktijk. Natuurlijk alleen met inachtneming van de hygiëne- regels opgesteld door het RIVM.  Daartoe moeten we ons aan een aantal afspraken gaan houden. Deze heb ik neergezet in onderstaand protocol.

Zo doen we er samen alles aan om hulp op maat te kunnen blijven geven, de kids helpen vooruitgang te boeken en, bovenal de gezondheidsrisico’s zo klein mogelijk te houden voor ons allemaal. 

  • Er mag slechts 1 ouder/verzorger aanwezig zijn bij de behandeling van het kind
  • Het kind en/of de begeleider zijn alleen welkom wanneer zij én hun omgeving tenminste 48 uur vrij zijn van klachten (hoesten, niezen, snotteren, koorts)
  • Elke afspraak wordt zodanig gepland dat men niet met andere mensen in aanraking komt. Dat betekent dat u stipt op tijd aanbelt. Wanneer u te vroeg bent dan wacht u in de auto of loopt even een rondje tot het tijd is voor de afspraak. De wachtkamer wordt niet gebruikt.
  • De ouder/verzorger die niet bij de behandeling aanwezig is verzoeken we om buiten te wachten, ook wanneer zij nog een ander kind bij zich hebben. Ook hierbij wordt de wachtkamer niet gebruikt.
  • Bij binnenkomst ontsmetten kind en verzorger de handen met de aanwezige middelen. Wij ontsmetten ook voor iedere behandeling van start gaat het te gebruiken oppervlak in de ruimten, de te gebruiken materialen en onze handen.
  • Schoonmaak van deurklinken en gebruikte materialen vindt na élke afspraak plaats. Het speelgoed zal daarom beperkt toegankelijk zijn. Wanneer er een jonger broertje of zusje mee moet komen dan neemt de ouder voor dit kind zelf eigen speelmateriaal mee.
  • In de behandelruimten houden de volwassenen 1,5 meter afstand van elkaar / blijven therapeut en ouder/verzorger gescheiden van elkaar door een scherm.
  • Tissues staan op tafel klaar om in te niezen of te hoesten. Deze worden gelijk na gebruik weggegooid.

Natuurlijk is het niet zoals het voorheen was maar ik ben blij dat ik jullie tóch kan blijven ondersteunen! 

Ik  vraag dan ook graag begrip voor deze aanpassingen. Is er een probleem, een vraag of een onduidelijkheid, bel me dan even of stuur een mailtje. Ik ben op de gebruikelijke dagen en tijden in de praktijk aanwezig

Laten we er samen voor gaan!

Majella